به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي شهر گرگان، قاسم حاجمحمدي اظهار داشت: بايد سعي كرد از روشهاي متناسب با علايق و سلايق دانشآموزان در آموزشهاي شهروندي استفاده كرد. وي با پيشنهاد تدوين طرح آموزش و پرورش در آموزشهاي شهروندي با زمانبندي و تفكيك موضوعي مشخص، تصريح كرد: ارائه اين نوع آموزشها زماني به نتيجه خواهد رسيد كه مستمر و با برنامهريزي جامع انجام شود. در ادامه اين نشست منصور عتيقي، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش استان نيز با تاكيد بر ضرورت پيشگيري و مبارزه با اعتياد در جامعه مشاركت شهرداري و آموزش و پرورش را در اين خصوص پيشنهاد كرد. حوريه رضواني معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش نيز در ادامه با پيشنهاد واگذاري فضاي مناسب براي توسعه كمي دورههاي پيش دبستاني به منظور توسعه آموزش و پرورش، توسعه سرويس اياب و ذهاب ويژه مدارس را براي برگزاري اردوهاي دانش آموزي خواستار شد. ناصر گرزين، رئيس دفتر تحقيق و پژوهش شوراي شهر نيز با اشاره به طرحهاي در دست اقدام گرگان 1404گفت: سعي داريم در اين طرح به يك شهر بانشاط و شاداب دست يابيم كه برنامهها و پيشنهادات آموزش و پرورش در تحقق اين هدف بسيار راهگشا خواهد بود. زهرا نورا نيز با تاكيد به موفقيتهاي آموزش و پرورش استان طي سالهاي اخير گفت: ارتقا رتبه كنكور استان در سطح كشو، ساماندهي نيروهاي انساني، پرداخت مطالبات فرهنگيان و استخدام يك هزار و 200 نيرو جديد در سازمان بخشي از موفقيتهاي اين سازمان بود. وي با اشاره سهم پنج درصد آموزش و پرورش از منابع درآمدي شهرداري اظهار داشت: پيشنهاد ميكنم آموزش و پرورش اين بودجه را به جاي هزينههاي عمراني صرف برنامههاي فرهنگي كند. اين عضو شوراي شهر گرگان همچنين با تاكيد بر اينكه وزارت آموزش و پرورش و شوراي عالي استانها تفاهمنامه همكاري در زمينههاي گوناگون آموزشي و مديريت شهري امضا كردند، تصريح كرد: آموزش و پرورش با داشتن بيشترين نيروي انساني و حضور در تمام شهرها و شوراها به عنوان گستردهترين نهاد عمومي در عين اينكه از ظرفيت بالايي برخوردار هستند، هر دو مشكلات فراواني هم دارند. نورا با بيان اينكه آموزش و پرورش ميتواند از مديريت شهرداريها بهره بگيرد و شهرداريها نيز از ظرفيت مدارس استفاده كنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش با داشتن بيشترين نيروي انساني و حضور در تمام شهرها و شوراها به عنوان گستردهترين نهاد عمومي در عين اينكه از ظرفيت بالايي برخوردار هستند، هر دو مشكلات فراواني هم دارند. وي افزود: آموزش و پرورش ميتواند از مديريت شهرداريها بهره بگيرد و شهرداريها نيز از ظرفيت مدارس استفاده كنند. در پايان اين نشست عبدالرضا چراغعلي نيز با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد عينكهاي بدبيني خود را در اجراي طرحها و برنامههاي فرهنگي بردارند و نگاه خوشبينانهتري به برنامههاي فرهنگي داشته باشند، اظهار داشت: اميدواريم با پررنگ كردن تعاملات بين شوراي شهر، شهرداري و آموزش و پرورش گام موثري در تحقق اهداف فرهنگي خود برداريم.