به گزارش ايرنا، 'محمد بروجردي' روز پنجشنبه در جمع مديران مدارس علوم ديني اهل سنت گلستان با اشاره وجود جمعيت 37 درصدي اهل سنت در اين استان، اظهار داشت: اين ظرفيت عظيم متاثر بر فرهنگ و آداب قومي خود بوده و نيازمند آماده سازي چشم اندازي براي آينده خويش مي باشد. وي با بيان نقش و جايگاه ويژه حوزه هاي علميه در زندگي مردم از گذشته تا امروز گفت: در عصر كنوني، دسترسي آسان به اطلاعات سبب تغييرات زيادي در سطح آگاهي جوامع شده كه تفاوتها، تغيير دانش و افكار مردم و در نتيجه افزايش سطح مطالبات آنان را به دنبال داشته است. بروجردي، بروز جابجايي پاره اي حسن و قبح ها در جامعه را نوعي چالش در مباني ديني ذكر كرد و افزود: بايد بينش و استراتژي دانش علما و حوزه هاي علميه به گونه اي باشد كه براحتي پاسخگوي وضعيت ها و مسائل روز بوده و هرگز دچار عوام زدگي نشوند. معاون آموزشي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، همچنين گفت: با توجه به نبود ساختار درست در بيشتر مدارس ديني بايد زمينه اي براي تربيت و آماده سازي طلبه ها فراهم و جبهه و ساختار مشخصي تعيين گردد. وي تصريح كرد: مهمترين وظيفه حوزه ها تربيت افرادي است كه پاسخگوي نيازهاي مردم در چارچوب دين مبين اسلام باشند و مدرسين تنها به تدريس ساده علوم و طلاب تنها به يادگيري دروس بسنده نكنند. بروجردي، دستيابي به موفقيت را مستلزم داشتن يك ساختار درست و پيروي از آن دانست و اظهار داشت: رفع مشكلات امتحانات پايان سطح طلاب از طريق استانداردسازي برنامه هاي درسي امكان پذير است و اين موضوع نه تنها به معناي تغيير دروس و يا دخالت در تفكر حوزه ها نيست، بلكه به معناي هماهنگي برنامه ريزي درسي و جلوگيري از پراكندگي دروس است. وي تاكيد كرد: استراتژي نظام جمهوري اسلامي استقلال حوزه هاي علميه است و با برنامه ريزي درسي استاندارد مي توان برنامه آموزشي درستي تدوين نمود كه در نهايت تعالي و هويت بخشي را در پي دارد. معاون آموزشي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، همچنين گفت: با تغيير در ساخت و سازهاي مدارس، به روز بودن دانش و بالا بردن سطح آگاهي مديران مي توان گام هاي موثري را در راستاي بهبود وضعيت مدارس و حوزه هاي علوم ديني استان برداشت.